torsdag 16 februari 2012

För jag drömmer om dig varje natt

Det gör så himla ont, vill bara att du ska komma tillbaks,
 att kunna få se ditt leende igen, höra din röst, ditt skratt.
Alla våra minnen kommer tillbaks, natt efter natt. Minns när du gav mig första folkölen, skrattade och sa att det inte fanns en chans på miljonen att jag skulle kunna bli påverkad.  Jag körde hem en timme senare på min lilla moppe, helt livrädd för att polisen skulle ta mig. Samma kväll bjöd du mig på min första riktiga "fest".
Eller som när vi var mindre, alla kvällar du, jag och rasmus suttit hemma hos oss och spelat monopol tills så sent på nätterna att vi tvingats gå och lägga oss, när du gav mig av dina pengar för att jag alltid fick bankrött så att jag skulle kunna fortsätta spela med er, trots det vann du alltid också.

 Eller alla nya minnen vi haft, alla gånger du ringt mig en fredagskväll endast för att se så jag tagit mig hem, eller alla fester, alla släktmiddagar. Alla gånger du tröstat mig, gett mig en bamsekram och sagt att allt kommer bli bra igen.
Alltid lika glad, med det där underbara, oförglömliga leendet du alltid spred sån otrolig glädje med.


Har jag någonsin trott på gud, gör jag det definitivt inte längre, för han skulle aldrig någonsin ta en sån fin och underbar människa som dig ifrån oss. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar